Γράφει ο Βασίλειος Παρασκευόπουλος
Το F-16 Fighting Falcon αποτελεί αναμφισβήτητα τον κορμό πολλών αεροπορικών δυνάμεων παγκοσμίως. Πασίγνωστο για τις ικανότητές του σε διάφορες συνθήκες μάχης, τις κατασκευαστικές του ιδιαιτερότητες, με αποδεδειγμένη μαχητική ικανότητα σε διάφορα πολεμικά θέατρα ανά την υφήλιο, πρόκειται ίσως για την πιο –εμπορικά και όχι μόνο- επιτυχημένη αεροπορική πολεμική πλατφόρμα στον κόσμο.
Η Πολεμική Αεροπορία αποτελεί έναν ακόμη χρήστη του μαχητικού της Lockheed Martin (πρώην General Dynamics), ανάμεσα στις 26 χώρες που επιχειρούν με διάφορους τύπους F-16. Το 1988 γίνεται η πρώτη παραγγελία για 40 αεροσκάφη F-16C/D Block30 με την ονομασία Peace Xenia Ι. Mε την Peace Xenia II το 1997 η χώρα μας παραλαμβάνει άλλα 40 αεροσκάφη νεότερου Block, του Block50 και εισέρχεται ολοκληρωτικά πλέον σε δυνατότητες νυχτερινών επιχειρήσεων, με τα ατρακτίδια σκόπευσης και ναυτιλίας LANTIRN που επίσης παραλαμβάνει. Το 2000, παραγγέλθηκαν με το πρόγραμμα Peace Xenia III άλλα 50 (+10) Βlock52+, η παράδοση των οποίων τελείωσε το 2004. Τέλος, με μια απόφαση που προκάλεσε πολλές διαμαρτυρίες, το 2005 η Ελλάδα αποφάσισε την αγορά άλλων 30 F-16 Βlock52+ Advanced, της νεότερης έκδοσης F-16 στην Ευρώπη!
Η Μοίρα που ανέλαβε την επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων Block 52 + Advanced ή αλλιώς Block 52M όπως αποκαλούνται ανεπίσημα, ήταν η 335 Μοίρα ”Τίγρης”, η παλαιότερη ιστορικά Μοίρα της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Τα νέα αεροσκάφη επιχειρούν από την 116 Πτέρυγα Μάχης στην ΑΒ Αράξου, έχοντας στην διάθεσή τους νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμούς κλπ.
Το Block 52M φέρει νεότερη έκδοση του ικανότατου radar APG-68 (V)9, κινητήρα F100-PW-229 με ώση 29.100 λιβρών, Link-16, συστήματα σκόπευσης επι κάσκας JHMCS, διόπτρες νυχτερινής όρασης (NVG), και ένα πλήθος σύγχρονων όπλων, όπως βλήματα αέρος- αέρος AIM-120 C-7, AGM-154C JSOW (Join Standoff Weapons) και ”έξυπνες” βόμβες GBU-31 JDAM για επιχειρήσεις αέρος – εδάφους. Στην φαρέτρα του F-16 έρχεται να προστεθεί και ένα νέο ”όπλο”, το ατρακτίδιο εναέριας αναγνώρισης DB-110. Έτσι, τα ελληνικά F-16 αποκτούν μια ακόμη δυνατότητα που δεν είχαν, αυτήν της τακτικής αναγνώρισης.
Τα Block 52M αναλαμβάνουν υπηρεσίες επιφυλακής σε προκεχωρημένα αεροδρόμια της χώρας, ενώ παράλληλα εμπλέκονται σε όλες σχεδόν τις εγχώριες ασκήσεις αλλά και σε ασκήσεις με ξένες αεροπορικές δυνάμεις που επισκέπτονται την Ελλάδα. Το εκπαιδευτικό κομμάτι είναι εκείνο που ακολουθείται πιστά, παρ’ όλες τις οικονομικές δυσκολίες που περνά η χώρα μας. Με τις άοκνες προσπάθειες του Τεχνικού Προσωπικού, με κάθε καιρό και οποιαδήποτε ώρα, τα αεροσκάφη της Μοίρας παραμένουν αξιόπλοα και έτοιμα να αναλάβουν αποστολές A-A και A-G ανά πάσα στιγμή.
Από το 2009 που η Ελλάδα παρέλαβε τα Block 52M έχουν αλλάξει πολλά στον οικονομικό τομέα, επηρεάζοντας σε έναν βαθμό και το κομμάτι που λέγεται ”’Ενοπλες Δυνάμεις”. Η Πολεμική Αεροπορία και η 335 Μοίρα κατάφερε σε γρήγορο ρυθμό να θέσει τα αεροσκάφη της στην πρώτη γραμμή πανέτοιμα, με πολύ κόπο και θυσίες του Προσωπικού της. Τα Block 52M αυτή την στιγμή αποτελούν την ελίτ των F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, κάνοντας δικαιολογημένα το Ιπτάμενο και Προσωπικό Εδάφους της 335 Μοίρας να φέρουν με υπερηφάνια το μοιρόσημο με τον Τίγρη στο στήθος.
Τολμηρότεροι πέραν των δυνάμεών τους, όπως αναφέρει ο θυρεός της 116 Πτέρυγας Μάχης, τα Γεράκια της 335 Μοίρας ορμούν καθημερινά στο Αιγαίο, έτοιμα να απλώσουν τα ακονισμένα και κοφτερά νύχια… Τίγρεων που κρύβουν απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή.
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter