Του Πυράρχου Γιάννη Σταμούλη – Προέδρου Δ.Σ. ΕΑΠΣ
Μετά το τελευταίο τραγικό γεγονός του Παρισίου, με την στυγνή δολοφονική ενέργεια των φανατικών ισλαμιστών, φωτίζεται ξανά το φλέγον ζήτημα του θρησκευτικού φονταμενταλισμού και στην συγκεκριμένη περίπτωση το φαινόμενο της εγκληματικότητας με «θρησκευτικό κίνητρο».
Και είναι πράγματι τραγικό πως «θεόπνευστα κείμενα» που ενέπνευσαν θρησκείες με εκατομμύρια πιστούς και εκατοντάδων ετών διάρκειας, μπορούν να παρερμηνευτούν εκουσίως ή ακουσίως και να μετατραπούν σε «εμπρηστικά εφαλτήρια» πρωτοφανούς βιαιότητας και φρικαλέας εγκληματικότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ισλαμική θρησκεία, μονοθεϊστική στο χαρακτήρα, με μεταφυσική προσμονή και γεμάτη συμβολικές αναφορές στο βασικό της «ιερό κοράνιο». Κείμενο που στα χέρια και το μυαλό φανατικών μπορεί να αποτελέσει το απόλυτο εγχειρίδιο μίσους και βίας, ειδικά αν ο πιστός το ερμηνεύσει αυτολεξεί και το χειρότερο αν προσπαθήσει να το εφαρμόσει.
Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά τέτοια αποσπάσματα από μια ελληνική έκδοση του Κορανίου «Συγκρότημα του Βασιλιά Φαχντ για την εκτύπωση του ιερού κορανίου Μέδινα-Σαουδική Αραβία.»
Στο κεφάλαιο «Σούρα Άλ Ιμράν Μέρος 4o, 151.» γράφει :
Θα σκορπίσουμε τον τρόμο στις καρδιές των απίστων, γιατί ταίριασαν τον ΑΛΛΑΧ μ’ άλλους συνεταίρους που δεν έχουν καμιά ένδειξη ότι είναι θεοί. Η κατοικία τους θα είναι η Φωτιά. Τι αξιοθρήνητη είναι αυτή η διαμονή των κακούργων!
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ-Νισά Μέρος 5o, 56.» στο ίδιο πνεύμα προστίθεται:
Όσοι αρνήθηκαν τα σημεία μας, σύντομα θα τους κάψουμε με την Φωτιά κι όσες φορές θα ψήνονται τα δέρματά τους, θα τ’ αντικαταστούμε μ’ άλλα δέρματα, ώστε να δοκιμάζουν συνεχώς το βασανισμό. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ είναι Πανίσχυρος, Σοφός.
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ-Ενφάλ Μέρος 9ο,12.38.39.» η οδηγία έναντι των αλλοθρήσκων συνεχίζεται:
(Θυμηθείτε), όταν ο Κύριός σου είχε εμπνεύσει τους αγγέλους (με το μήνυμα): “Εγώ είμαι μαζί σας, δώστε σταθερότητα σ’ όσους πιστεύουν, θα εγκαταστήσω τον τρόμο στις καρδιές των Άπιστων, και πλήξετε πάνω απ’ τον αυχένα τους, και κτυπήσετε τις άκρες απ’ τα δάχτυλά τους”.
Πες στους άπιστους; αν (τώρα) παραιτηθούν (απ’ την απιστία), θα συγχωρεθεί σ’ αυτούς ό,τι πέρασε, αν όμως επανέλθουν, τότε η τιμωρία που έπαθαν οι προηγούμενοι λαοί (οι πριν απ’ αυτούς) είναι έτοιμη.
Και πολεμήστε τους (σκοτώνοντάς τους) μέχρις ότου να μην υπάρχει πειρασμός και να είναι η θρησκεία του ΑΛΛΑΧ η μοναδική, κι αν όμως βάλουν τέλος (στην απιστία τους), τότε (στ’ αλήθεια) ο ΑΛΛΑΧ βλέπει όλα όσα κάνουν.
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ- Τέομπε Μέρος lo,13.14.» συνεχίζονται οι οδηγίες:
Μήπως δεν θα πολεμήσετε ένα λαό, που παραβίασε τους όρκους (της Πίστης) του και συνωμότησε να διώξει τον Απόστολο, κι αυτοί πρώτοι άρχισαν την επίθεση εναντίον σας; Μήπως τους φοβάστε; (Όχι βέβαια)! Τον ΑΛΛΑΧ – είναι πιο δίκαιο – να φοβάστε (περισσότερο) αν είστε Πιστοί!
Πολεμάτε τους, κι ο ΑΛΛΑΧ θα τους τιμωρήσει με τα χέρια σας, και θα τους ντροπιάσει και (θα σας βοηθήσει) να τους νικήσετε, και θα θεραπεύσει την οργή στα στήθη ενός λαού που είναι Πιστός.
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ-Ισρά Μέρος 15ο 58.» επίσης δίνεται η σκληρή οδηγία:
Και δεν θα υπάρχει άπιστο χωριό, που (τους κατοίκους του) να μη καταστρέψουμε πριν από την Ημέρα της Κρίσης, ή να τους βασανίσουμε με σκληρά βασανιστήρια. Αυτό είναι καταχωρημένο στο (αιώνιο) Βιβλίο.
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ-Ζούχρουφ Μέρος 25ο 69.70.71.» τέλος δίνεται η υπόσχεση της «ιερής» ανταμοιβής για τους πιστούς:
Όσοι έχουν πιστέψει στα Σημεία μας (στα εδάφια του Κορανίου) κι έχουν υποταχθεί στο Ισλάμ. Εισέλθετε στον Παράδεισο εσείς και οι σύζυγοί σας, χαρούμενοι στην (ομορφιά και στην αγαλλίαση). Θα περνούν απ’ αυτούς συνέχεια πιάτα και ποτήρια (καμωμένα) από χρυσάφι και θα έχουν εκεί, ό,τι ποθούν οι ψυχές κι ό,τι ευχαριστεί στα μάτια. Κι εσείς θα κατοικήσετε σ’ αυτόν (για πάντα).
Στο κεφάλαιο «Σούρα ελ- Ντουχάν Μέρος 25ο 53.54.55» η ανταμοιβή των πιστών εξειδικεύεται:
Ντυμένοι με μεταξωτά ρούχα (σούντους και στάβρακ) λεπτά και χονδρά και πλούσια κεντημένα, και θα αλληλοκοιτάζονται (ειρηνικά). Έτσι λοιπόν. Και θα τους παντρέψουμε με όμορφες γυναίκες με μεγάλα και λαμπερά μάτια. Εκεί θα μπορούν να ζητήσουν κάθεείδος από φρούτα και θα ζουν με ειρήνη και ασφάλεια.
Όπως σημειώθηκε και στην εισαγωγή τα παραπάνω «επιλεκτικά κείμενα» δείχνουν το περιθώριο που δημιουργεί το ‘Ιερό βιβλίο» για την άσκηση έντονης βίας.
Σαφώς και η απλή παράθεση των παραπάνω εδαφίων δεν μπορεί να αποτελέσει κριτική ή έστω και πρόχειρη ανάλυση των εδαφίων του Κορανίου, ενός ιερού βιβλίου που συγκλονίζει εκατομμύρια πιστών σε όλο τον κόσμο.
Η προσέγγιση όμως με τα πρωτότυπα κείμενα του Κορανίου μπορεί να μας δώσει την δυνατότητα να επισημάνουμε και ανακαλύψουμε τη στάση ζωής που δημιουργείτε σε ένα πιστό μουσουλμάνο.
Χαρακτηριστικό είναι αυτό που γράφει σε ανάλυσή του ο Δημοσιογράφος- Συγγραφέας-Τουρκολόγος – Νίκος Χειλαδάκης:
«Αυτή η υποφαινόμενη βία έχει εμπνεύσει σε μεγάλο μέρος και την ισλαμική, πολλές φορές τυφλή τρομοκρατία, που είναι ένα τεράστιο σύγχρονο πρόβλημα για πολλές κοινωνίες της Δύσης. Εδώ το Κοράνι ερμηνεύεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοεί την άμετρη άσκηση βίας από αυτούς που έχουν το προνόμιο να το ερμηνεύουν σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους ακόμα και εναντίον όλων των άλλων πιστών μουσουλμάνων Ενδεικτική είναι η ερμηνεία της «Τζιχάντ» δηλαδή του ιερού πολέμου κατά των απίστων. Ενδεικτικό επίσης είναι εδώ και το παράδειγμα της επιβαλλόμενης περιτομής στον γυναικείο πληθυσμό ορισμένων μουσουλμανικών χωρών, (Αλγερία Σουδάν), ένα φαινόμενο που έχει επικριθεί ακόμα και από τους ίδιους τους μουσουλμάνους που έχουν μια πιο ανοιχτή θεώρηση των ιερών κειμένων.»
Για να δούμε την μεγάλη απόκλιση της κατανόησης των θρησκευτικών κειμένων του ισλαμισμού, θα δανειστώ ένα απόσπασμα από το κείμενο «ΙΣΛΑΜΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ» του Καθηγητή-διδάκτωρ Μαχμούντ Χάμντυ Ζακζούκ, έκδοση της Διεθνής Βιβλιοθήκης «ΑΝΑΤΟΛΗ» και σε μετάφραση ΝΙΝΑ Α. ΜΠΟΥΡΣΑΝ που δίνει τη δική του άποψη για το τόσο επίκαιρο νόημα του ΤΖΙΧΑΝΤ:
«Διαδόθηκε στις δυτικές γλώσσες η μετάφραση του όρου «Τζιχάντ» (Θεάρεστος, ή Ιερός Αγώνας) ως Ιερός Πόλεμος. Η αλήθεια είναι ότι το Ισλάμ δεν αναγνωρίζει τον όρο «Ιερό Πόλεμο». Το Ισλάμ θεωρεί τους πολέμους άδικους, ή δίκαιους. Η λέξη «παράγεται από την λέξη «Τζούχντ» που σημαίνει ν’ εξασκεί κάποιος τις ύψιστες προσπάθειες του, που διακρίνονται σε δυο μορφές, η πρώτη είναι η Πνευματική προσπάθεια, και η δεύτερη είναι η προσπάθεια που γίνεται στον αγώνα ενός δίκαιου και ενάρετου πολέμου.
Η πρώτη επίμοχθη προσπάθεια, που γίνεται ονομάζεται η Μεγάλη Τζιχάντ, με την οποία κάποιος πασχίζει ν’ αποκρούσει όλο το κακό, τον πειρασμό, και να εξαγνίσει την ψυχή του από τη φαυλότητα, ειδικά απ’ την φαυλότητα της ζήλιας, του φθόνου και του μίσους, επομένως ν’ αξίζει να πλησιάσει Τον Αλλάχ. Η δεύτερη μορφή της Τζιχάντ είναι η γνωστή ως Μικρότερη Τζιχάντ, και σημαίνει ο αγώνας ενός δίκαιου και ενάρετου πολέμου. Ένας ενάρετος, δίκαιος πόλεμος σύμφωνα με τους νόμους του Ισλάμ είναι ένας πόλεμος άμυνας, του οποίου στόχος είναι ν’ απωθήσει την επίθεση του εχθρού, και τ’ ακόλουθα Κορανικά εδάφια επιτρέπουν στους Μουσουλμάνους να πολεμήσουν τον εχθρό, που τους επιτίθεται: «Επιτράπηκε σ’ αυτούς, που αδικήθηκαν να πολεμήσουν…» [22/39] Επίσης: «Πολεμήστε για χάρη Του Αλλάχ, όσους σας πολεμάνε και μην κάνετε παραβάσεις γιατί Ο Αλλάχ δεν Αγαπάει τους παραβάτες». [2/190] Αυτό το Κορανικό εδάφιο αποδεικνύει ότι παρά την άδεια να πολεμήσουν σ’ αυτοάμυνα, οι Μουσουλμάνοι προειδοποιήθηκαν να μην προχωρήσουν πέραν του σημείου της αυτοάμυνας στο σημείο της παράβασης. Η απέχθεια του Ισλάμ για τον πόλεμο και την αιματοχυσία θεωρείται δεδομένη, επομένως η εξαίρεση είναι η απόκρουση των εισβολέων. «..Σε όποιον σας επιτεθεί επιτεθείτε με τον ίδιο τρόπο, που σας επιτέθηκε…». [2/194] «Είχε γραφτεί ο πόλεμος για σας, έστω κι αν τον αποστρέφεστε (μισείτε)». [2/216] Επομένως, η αρχική επίθεση σε άλλους δεν επιτρέπεται στο Ισλάμ.»
Κλείνοντας αυτή τη μικρή περιδιάβαση στα θεωρητικά ισλαμικά κείμενα, θα πρέπει να επισημάνουμε για άλλη μια φορά την διάσταση της κατανόησης στην σκληρή πραγματικότητά που διαμορφώθηκε από τους φανατικούς ισλαμιστές.
Χαρακτηριστικό είναι η σοκαριστική μαρτυρία της Σιγκολέν Βινσόν, ρεπόρτερ του περιοδικού Charlie Hebdo η οποία επέζησε από το φοβερό μακελειό στη Γαλλία. Μιλώντας στο γαλλικό ραδιόφωνο η ρεπόρτερ μετέφερε την τρομακτική εμπειρία της αλλά και το διάλογο που είχε με έναν από τους δύο εκτελεστές την ώρα που σερνόταν στο πάτωμα προσπαθώντας να διαφύγει από τα γραφεία.
Ο τρομοκράτης τη σημάδεψε στο πρόσωπο και της είπε: «Δεν σε σκοτώνω γιατί είσαι γυναίκα. Δεν σκοτώνουμε γυναίκες αρκεί να ασπαστείς το Ισλάμ, να διαβάσεις το Κοράνι και να φορέσεις μαντήλα μόλις βγεις έξω». Η ρεπόρτερ έφυγε τρέχοντας λέγοντας «Allahou Akbar, Allahou Akbar» «Ο Αλλάχ είναι μεγάλος».
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter