Στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία που κυκλοφορεί, παρουσιάζεται η πρόταση της Ισραηλινής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (IAI) για το αναβαθμισμένο μαχητικό Kfir Block 60, για το οποίο ενδιαφέρονται η Βουλγαρία και η Κροατία. Τέσσερις δεκαετίες από την παρθενική πτήση του τον Ιούνιο του 1973 και 17 χρόνια αφότου αποσύρθηκε από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία (IAF) το 1996, το μαχητικό αεροσκάφος Kfir –«νεαρό λιοντάρι» στα Εβραϊκά– προσφέρεται ριζικά αναβαθμισμένο και σε δομική κατάσταση με μηδέν ώρες πτήσης, για ακόμη 40 έτη υπηρεσίας.
Μια αναβαθμισμένη έκδοση του αεροσκάφους βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με την Κολομβιανή Πολεμική Αεροπορία (FAC), ενώ η ΙΑΙ υπόσχεται πως το Kfir Block 60 καλύπτει τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα με το ένα τρίτο του κόστους προμήθειας ενός μαχητικού «τέταρτης» γενιάς και το ένα τέταρτο του κόστους χρήσης ανά ώρα πτήσης. Ο ισχυρισμός περί κάλυψης των απαιτήσεων του 21ου αιώνα είναι μάλλον υπερβολικός, καθώς το Kfir στηρίζεται στην ευρεία τροποποίηση του Mirage 5, με αντικατάσταση των γαλλικών ηλεκτρονικών από ισραηλινά και του ασθενικού κινητήρα ATAR 09 από τον J79 των F-4 Phantom.
Ωστόσο για κράτη που δεν αντιμετωπίζουν υψηλού επιπέδου απειλές και δεν είναι υποχρεωμένα να εξασφαλίσουν αναπτυξιακό και παραγωγικό έργο στην αεροδιαστημική τους βιομηχανία, η προσφορά του Kfir Block 60 μπορεί να αποδειχθεί ελκυστική. Η IAF διαθέτει περί τα 50 Kfir αποθηκευμένα στην έρημο Νεγκέβ, σε κατάσταση κατάλληλη για αναβάθμιση.
Η καταγωγή και η δράση του Kfir στους πολέμους της Μέσης Ανατολής, καθώς και η αναβάθμιση σε Block 60 στο τεύχος Δεκεμβρίου της «ΕΑ&Τ» που κυκλοφορεί!
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter