«Tο να βρούμε αυτό που θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερο από κάθε άλλο πράγμα στη ζωή μας και να τραβήξουμε προς τα εκεί με θάρρος, ακλόνητη αποφασιστικότητα και επιμονή, είναι ο δρόμος όλων εκείνων που τολμούν να ζουν ευτυχισμένοι. Ως αντάλλαγμα για αυτή την προσπάθεια μας θα μας περιφρονήσουν, θα μας χλευάσουν και θα μας εξοστρακίσουν από τον κύκλο τους οι φίλοι και οι συγγενείς.
Αν επιμείνουμε όμως, αν αντέξουμε τη μοναξιά μας και μείνουμε αφοσιωμένοι σε αυτό που με τόση αγάπη αποφασίσαμε να κάνουμε, τότε θα ανακαλύψουμε ότι έχουμε καινούριους φίλους και καινούριους συγγενείς, οι οποίοι ήδη συμμερίζονται τις αξίες και τα ιδανικά που έχουμε επιλέξει, κι ότι μαζί τους θα πετάξουμε πολύ πιο μακριά και πιο ψηλά από όσο μπορούμε να ονειρευτούμε….
… Ο Γλάρος Ιωνάθαν πέταξε πολύ μακριά…».
Το παραπάνω απόσπασμα από το βιβλίο του Richard Bac, «Ο γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον», περιγράφει με τρόπο μοναδικό όλη τη φιλοσοφία και τη στάση ζωής του Κώστα Καββαθά, ο οποίος «πέταξε» σε ηλικία 86 ετών, πάνω από τα 82 χιλιάδες Πόδια και πέρα από τα 2,5 ΜΑΧ, τα οποία τα είχε καταφέρει δεμένος στο πίσω κάθισμα ενός Mig-25…

Πρωτοπόρος, οραματιστής, λάτρης της Αεροπορικής Ιδέας και του αυτοκινήτου, κατάφερε μέσα από το πέρασμά του από τούτο τον κόσμο, να αφήσει ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στο χώρο των εκδόσεων του Ειδικού Τύπου. Ο Κώστας Καββαθάς ενέπνευσε, καθοδήγησε και άνοιξε διάπλατα δρόμους άλλοτε στη γη και άλλοτε στον ουρανό, είτε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου, είτε δεμένος σφικτά σ’ ένα εκτινασσόμενο κάθισμα μαχητικού αεροσκάφους.


Είναι δύσκολο να εξηγηθεί στη σημερινή γενιά του άφθονου και χαοτικού διαδικτύου, του Googlαρίσματος και της ψηφιακής «τσουκάλας» chatgpt, πως ήταν ο κόσμος τα τέλη του 1970 και τη δεκαετία του 1980+, όταν η πληροφορία ήταν αντικείμενο έρευνας και μελέτης, όταν η εξειδικευμένη είδηση και τα ρεπορτάζ του ειδικού τύπου έκαναν… δύο και πλέον μήνες να εμφανιστούν στα μανταλάκια των περιπτέρων, σε ασπρόμαυρο (αρχικά) και έγχρωμο χαρτί αργότερα.

Είναι νομίζω πλέον αδύνατο να πείσει κανείς τη νέα γενιά, πως εκείνη η προσμονή, η αγορά, το ξεφύλλισμα, η ανάγνωση και η αποστήθιση (μετά από τις επαναλήψεις) των μοναδικών κειμένων του Κώστα Καββαθά, άνοιγαν το «παράθυρο» προς τον κόσμο του Αεροπλάνου και του Αυτοκινήτου, που κανένα ψηφιακό μηχάνημα και καμιά μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί σήμερα να ανταγωνιστεί.


Οι αποκλειστικές πτήσεις του Κώστα Καββαθά, ντυμένου με την κατακόκκινη φόρμα της Dassault (΄δώρο για την πρώτη του πτήση στη Γαλλία), αποκάλυψαν την Πολεμική Αεροπορία σε όλο της το μεγαλείο στο νεαρό τότε κοινό με ένα τόσο επιδραστικό τρόπο που σε πολλούς καθόρισε ακόμα και το επαγγελματικό τους μέλλον: Άλλοι έγιναν πιλότοι, τεχνικοί της ΠΑ και μηχανικοί, άλλοι έγιναν δημοσιογράφοι, όλοι πάντως «κοινώνησαν από το ίδιο κουταλάκι» του περιοδικού ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ και των άλλων εκδόσεων.

Το φευγιό του, σημαίνει και το πέσιμο της αυλαίας μιας ολόκληρης εποχής την οποία σφράγισε με την παρουσία του. Καλό πέταγμα και από εκεί πάνω, Δάσκαλε Κώστα Καββαθά.
To Defenceline.gr εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook – ακολουθείστε μας στο X στο linkedin και στο Youtube