Γράφει ο Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
Δεν μού πέφτει λόγος γιά τις κρίσεις των στελεχών πού αποφασίζει η ηγεσία των ΕΔ, στο επίπεδο του ΣΑΓΕ και των οικείων Ανωτάτων Συμβουλίων των Γενικών Επιτελείων των τριών Κλάδων που τις συναπαρτίζουν, Στρατού Ξηράς-Πολεμικού Ναυτικού-Πολεμικής Αεροπορίας, άλλωστε το θέμα πολύ λίγο απασχολεί πλέον τα μέσα ενημέρωσης…
Γιά καλό αυτό; Θα μπορούσε και όχι, διότι κάποιες «λεπτομέρειες», διόλου λεπτομέρειες συνεπώς, μπορεί να διαφεύγουν της προσοχής μας και να εθιζόμαστε στην πίστη, που υπό όρους μπορεί να εξελιχθεί και σε πλάνη…, ότι όλα γίνονται όπως πρέπει, στο επίπεδο της Στρατιωτικής Ηγεσίας που έχει βεβαίως την αποκλειστική(πάντοτε;…)ευθύνη της περαιτέρω πορείας ή μη των ανωτάτων κυρίως αξιωματικών, με τις επιλογές των προακτέων, διατηρητέων και αποστρατευτέων, κατά περίπτωση στελεχών.
Και δεν μού (μάς) πεφτεί λόγος όλων ημών των υπολοίπων και γιά τον πρόσθετο λόγο, ότι δεν θα βρεθούμε να αποφασίζουμε επιλογές, που -μοιραίως- σε άλλους θα προκαλέσουν ικανοποίηση, επιδοκιμασία και αισθημα δικαίωσης και σε άλλους απαρέσκεια, αποδοκιμασία, στενοχώρεια, ίσως και θλίψη. Και κάπως έτσι προχωρεί η ζωή!
Γιά να δούμε, όμως, το θέμα λίγο πιό πολύ, σε βάθος…
Διαβάζω τις ανακοινώσεις των κριθέντων Ταξιάρχων (Ι) της ΠΑ από τους οποίους 17 εκρίθησαν διατηρητέοι και εξ αυτών πέντε προήχθησαν στο επόμενο βαθμό του Υποπτεράρχου (Ι), δύο απλώς διατηρητέοι/στάσιμοι στο φέροντα βαθμό τους και επτά αποστρατευτέοι.
Τελευταίος εκ των επτά αποστρατευτέων, ο Ταξίαρχος(Ι) Κώστας Χίνης, Κλαδάρχης Επιχειρήσεων στη ΔΑΥ, ο οποίος δεν συμπλήρωσε καν χρόνο στον κατεχόμενο βαθμό του. Πώς να ερμηνευθεί αυτή η επιλογή; Ιδού το ερώτημα…
Είτε, λοιπόν, εκρίθη στο ΑΑΣ γιά το συγκεκριμένο Ταξίαρχο ότι δεν έπρεπε το 2018 να προαχθεί από Σμήναρχος (Ι), είτε έκριναν ότι στο σημερινό του βαθμό δεν τα πήγε καλά. Ό,τι κι αν ισχύει, το ερώτημα είναι πώς εψήφισαν στο ΑΑΣ γιά τον Κ. Χίνη ο μέχρι προ ολίγου Διοικητής ΔΑΥ και Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, πλέον, Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμ. Μπουρολιάς, του οποίου διετέλεσε άμεσος υφιστάμενος, στο βαθμό του Ταξιάρχου, όπως και ο Υποπτέραρχος (Ι) Αθαν. Σαββόπουλος που ανέλαβε επόμενος Διοικητής ΔΑΥ, με γνώση του ίδιου προσώπου ελαχίστων ημερών.
Πρώτο ερώτημα, διότι υπάρχει και δεύτερο: Στο βαθμό του Σμηνάρχου ο Κ. Χίνης επελέγη ως Διοικητής της 120ΠΕΑ (Καλαμάτα), όπου παρέχεται η προκεχωρημένη εκπαίδευση των Ικάρων, θέση ευθύνης με παραμονή δύο ετών, όπως θέλει ο άγραφος κανόνας. Ωστόσο ο νυν Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Πτέραρχος (Ι) Χρ. Χριστοδούλου, έκρινε, ως Αρχηγός ΓΕΑ, ότι έπρεπε να αντικατασταθεί στη Διοίκηση της 120 ΠΕΑ.
Κι όμως ο Κ. Χίνης προήχθη πέρυσι σε Ταξίαρχο. Με ευδόκιμη, όπως αναγνωρίζεται από προϊσταμένους του στην ευαίσθητη Διεύθυνση Α7 του ΓΕΑ (στοχοποιήσεις εχθρού) και προηγουμένως ως Υπασπιστής ΠΑ του ΥΦΕΘΑ Λουκά Αποστολίδη, γιά να αναφερθώ σε μερικές από τις θέσεις όπου υπηρέτησε…
Πριν, λοιπόν, κλείσει χρόνο στον κατεχόμενο βαθμό του Ταξίαρχος (Ι) Κώστας Χίνης εκρίθη αποστρατευτέος. Με όσα προανέφερα, είτε κακώς έφθασε «τόσο ψηλά» ή «δεν έπρεπε» να προχωρήσει άλλο, γιά λόγους που δεν γνωρίζουμε μεν, αλλά που δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και σε «εξωγενή» κριτήρια, εν αντιθέσει με τους 19 ομοιοβάθμους του που παρέμειναν, προαγόμενοι οι πέντε σε Υποπτεράρχους, οι υπόλοιποι 14 παραμένοντες στο ίδιο βαθμό και δύο στο αριστερό της επετηρίδας, ως στάσιμοι…
Κουραστικά ίσως τα προηγούμενα, αλλά ενδεχομένως και ενδιαφέροντα γιά τις παθογένειες του Ελληνικού κράτους. Έχοντας συνυπάρξει μαζύ του στο ΥΠΕΘΑ και έχοντας γνωρίσει τον Αεροπόρο Κώστα Χίνη, θέλησα να μεταφέρω σε κείμενο όσα γνωρίζω γιά τη θητεία του στην ΠΑ και τη δυσάρεστη έκπληξη γιά την αποστρατεία του, την οποία προσωπικώς αισθάνθηκα.
Εύχομαι να αισθάνονται, να είναι βέβαιοι, ότι ορθώς ενήργησαν και τον απεστράτευσαν… Να μην έχουμε να κάνουμε με -άλλη μία…- ατυχή επιλογή!
Αγαπητέ Κώστα, η ζωή συνεχίζεται και μετά την ενεργό ΠΑ!