Μοναδικές ιστορίες από την πτητική του μετάβαση από το βομβαρδιστικό A-7H Corsair στο υπερσύγχρονο μαχητικό πολλαπλού ρόλου F-16 Blk 52+, μοιράζεται με τους αναγνώστες του defenceline.gr, ο Επισμηναγός (Ι) ε.α. Μανόλης Λουράκης «LOU», στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης που μας παραχώρησε.
Ο εμπνευστής και δημιουργός του FighterPilotX της πιο καθηλωτικής εμπειρίας εξομοίωσης μαχητικών αεροσκαφών στην Ελλάδα με έδρα τα Χανιά, γυρνά πίσω στο χρόνο και μας περιγράφει τις εμπειρίες από την εκπαίδευσή του στην Αμερική (όταν πλέον προετοιμαζόταν για το F-16) και την επαφή του με εκπαιδευτές που είχαν πετάξει με το A-7 Corsair σε πολεμικές συγκρούσεις.
- Πόσο βοήθησε η εκπαίδευση και η εμπειρία στο A-7H, στη μετάβαση σε ένα σύγχρονο μαχητικό;
- Πόσο δύσκολη ήταν η αλλαγή φιλοσοφίας για έναν πιλότο που πετούσε αποστολές βομβαρδισμού, να εκτελεί αποστολές αναχαίτισης πάνω από το Αιγαίο;
- Η αρχική τοποθέτηση στην 347 Μοίρα – F-16C/D Block 50 και η χρήση του συστήματος LANTIRN.
- Το μαχητικό F-16 Block 52+, η επαναλειτουργία της 343 Μοίρας στην 115 Πτέρυγα Μάχης και το ειδικό όπλο HARM για αποστολές Καταστολής Εχθρικής Αεράμυνας (SEAD).
- Η Ασφάλεια των Πτήσεων και πως η διαδικασίες αυτές μπορούν να έχουν εφαρμογή στην καθημερινότητά μας.
- Ποιες είναι οι συμβουλές που δίνει στα νέα παιδιά που θέλουν να γίνουν ιπτάμενοι στην Πολεμική Αεροπορία;
Απολαύστε το δεύτερο μέρος της συνέντευξης του Μανόλη Λουράκη στο defenceline.gr:
Στο πρώτο μέρος της συνέντευξης, ο Μανόλης Λουράκης μας είχε μιλήσει για την… ανυποψίαστη είσοδό του στη Σχολή Ικάρων, την πρώτη ημέρα εντός αυτής αλλά και την επίπονη εκπαίδευση.
Αναφέρεται στην αξέχαστη πρώτη solo πτήση με το ελικοφόρο Cessna T-41D την κολυμβήθρα για χιλιάδες Ικάρους της ΠΑ, αλλά και το πέρασμα στα jet αεροσκάφη (Cessna T-37B/C Tweety Bird και Τ-2Ε Buckeye) στην Αεροπορική Βάση της Καλαμάτας.
Η τοποθέτηση στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στα A-7H Corsair ήταν η εκπλήρωση του μεγάλου στόχου αλλά και η αρχή μιας ιδιαίτερης περιόδου, καθώς το επαναστατικό βομβαρδιστικό που εισήγαγε νέα δεδομένα στην ΠΑ, ήταν εξίσου απαιτητικό.
Η εκπαίδευση στο ΣΜΕΤ, τα διθέσια αεροσκάφη που είχε πλέον προμηθευτεί η ΠΑ (δεν συμπεριλαμβάνονταν στην αρχική παραγγελία), αλλά και η ύπαρξη ενός υπερσύγχρονου για τα δεδομένα της εποχής εξομοιωτή, προετοίμαζαν τον βομβαρδιστή για την εισαγωγή του στην Πολεμική Μοίρα που και εκεί η εκπαίδευση δεν σταματούσε ποτέ.
Η τοποθέτηση στην 345 Μοίρα και η υποδοχή από τους συναδέλφους (ανυποψίαστος και εδώ ο συνομιλητής μας) άνοιξε ένα μεγάλο κεφάλαιο για τον Μανόλη Λουράκη. Θα τον ακούσετε να μιλά για την κρίση των Ιμίων, την προετοιμασία των πληρωμάτων και των αεροσκαφών που είχαν ως αποστολή να σαρώσουν στόχους ακόμα και βαθιά εντός της τουρκικής ενδοχώρας και τη μεγάλη ευκαιρία που χάθηκε εκείνο το βράδυ…
Θυμηθείτε το πρώτο μέρος της συνέντευξης:
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook – ακολουθείστε μας στο X στο linkedin και στο Youtube
