Γράφει ο Γιώργος Λαμπράκης
Παρακολουθώντας τη συνέντευξη του Σταύρου Θεοδωράκη στο Νίκο Χατζηνικολάου, στάθηκα στις “πληροφορίες” που μετέφερε ο πρόεδρος του Ποταμιού για την περιφορά του Επιταφίου στο χωριό Έχινος της Ξάνθης το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής.
Στην προσπάθειά του να πείσει τους τηλεθεατές για τις “ακροδεξιές” καταβολές των Ανεξάρτητων Ελλήνων και του προέδρου τους – υπουργού Εθνικής Άμυνας – Πάνου Καμμένου, μετέφερε σαν … “ρεπόρτερ” ένα περιστατικό (μια ιστορία όπως είπε), εξαπολύοντας μύδρους για το ότι μια ομάδα απόστρατων αξιωματικών, ένα στρατιωτικό άγημα και μια μπάντα από το 4ο Σώμα Στρατού (με εντολή του ΥΠΕΘΑ) συμμετείχαν στην περιφορά του επιταφίου στον Έχινο στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και στους δρόμους του χωριού.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, σύμφωνα με το σκεπτικό του Στ. Θεοδωράκη, στο συγκεκριμένο χωριό το οποίο – όπως ανέφερε ο ίδιος – είμαι αμιγώς μουσουλμανικό, δεν έχουν θέση οι “άπιστοι γκιαούρηδες” να τιμούν και να γιορτάζουν την κορύφωση του Θείου Δράματος και να περιφέρουν τον Επιτάφιο της εκκλησίας, προκαλώντας (!) ανήμερα Μεγάλης Παρασκευής…
Η εξωφρενική αυτή άποψη που με αρκετή δόση θεατρινισμού μετέφερε ο πρόεδρος του Ποταμιού κάνοντας -δήθεν- τον δύσκολο στην αρχή για το αν έπρεπε να πει την ιστορία στον Νίκο Χατζηνικολάου και κατ’ επέκταση στους τηλεθεατές, προκάλεσε άμεσα την αντίδραση του Πάνου Καμμένου ο οποίος διέψευσε πως ο ίδιος διέταξε στρατιωτική μονάδα να συμμετέχει στην περιφορά του Επιταφίου (το “έγκλημα” να συνοδεύσει ένα στρατιωτικό άγημα την περιφορά γίνεται σε όλη τη χώρα) ενώ υπήρχαν και άλλες παρεμβάσεις που σιγά – σιγά άρχισαν να βάζουν τα πράγματα στη θέση τους.
Τα αντανακλαστικά της εκπομπής ήταν άμεσα. Μέσα σε λίγα λεπτά οι φωτογραφίες που προβλήθηκαν μέσα από τις αναφορές εκείνων των ημερών από τοπικά ΜΜΕ εξέθεσαν τον “μεταφορέα” της είδησης: Οικογένειες, μικρά παιδιά, ιερείς και στρατιώτες έκαναν την περιφορά του Επιταφίου, όπως έγινε σε κάθε εκκλησία της ελληνικής επικράτειας. Αυτό έδειχναν οι φωτογραφίες και όχι μια … καταδρομική ενέργεια που ήθελε να προκαλέσει τους μουσουλμάνους, όπως ψευδώς θέλησε να περάσει στους τηλεθεατές ο Σταύρος Θεοδωράκης!
Μάλιστα, ο δημοσιογράφος κ. Ζουπανιώτης μετέφερε στον Νίκο Χατζινικολάου πως η εκκλησία (του Αγίου Γεωργίου) λειτούργησε για πρώτη φορά 1965 και καλύπτει τις ανάγκες των χριστιανών που είτε είναι δημόσιοι λειτουργοί, υπάλληλοι κοκ, είτε στρατιωτικό προσωπικό που υπηρετεί σε μονάδες της περιοχής…
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε πως το “ρεπορτάζ” του Σταύρου Θεοδωράκη ανήκει στην κατηγορία των αντίστοιχων “μαρτυριών” που κατέγραψε κάποτε στην εκπομπή του με τους αλλοδαπούς που προσπαθούν να περάσουν με καραβιές το Αιγαίο και τον ρόλο του Λιμενικού Σώματος. Ούτε θέλουμε επίσης να πιστεύουμε πως ο πρόεδρος του Ποταμιού έχει “θέμα” με τις λατρευτικές συνήθειες, τα ήθη, τα έθιμα και τα πιστεύω των Ελλήνων πολιτών. Οι απόψεις όμως του Σταύρου Θεοδωράκη για τα ευαίσθητα ζητήματα της Θράκης είναι γνωστές και καταγεγραμμένες, όπως εκφράστηκαν στις εκπομπές που κατά καιρούς έκανε στην περιοχή από συγκεκριμένα πρόσωπα που συμμετείχαν σε αυτές…
Όμως, μιας και αναφέρθηκε στους κινδύνους να ανάψει το “σπίρτο” της αντιπαράθεσης του χριστιανικού και του μουσουλμανικού στοιχείου της ευαίσθητης αυτής περιοχής, θα θέλαμε να ακούσουμε την άποψή του για τη δράση των Γκρίζων Λύκων, για την μαζική αγορά γης στη Θράκη και σε άλλες περιοχές και τον ρόλο των τουρκικών τραπεζών, για τη δράση των τουρκικών “προξενικών” αρχών, για το σχέδιο της Άγκυρας το οποίο βρίσκεται εδώ και χρόνια σε πλήρη εξέλιξη και το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή των συσχετισμών αν η Ελλάδα συνεχίσει να κλείνει τα μάτια.
Βέβαια, αυτά τα απλά ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν μόνο μέσα από ένα πραγματικό ρεπορτάζ και όχι μέσω “εργολαβίας”.
Μέχρι να απαντηθούν λοιπόν τα παραπάνω, αφιερώνω στο Σταύρο Θεοδωράκη ένα απόσπασμα της «Κυπριακής Συμφωνίας» του ποιητή Θοδόση Πιερίδη (γεννήθηκε το 1908 στο χωριό Τσέρι της Κύπρου), που η πρώτη της έκδοση έγινε το 1956, εμπνευσμένη από τον αγώνα της ΕΟΚΑ του 1955 – 59 και ταυτόχρονα αποτελεί μια ουσιαστική καταδίκη κάθε ξένου δυνάστη, ότι μορφή κι αν έχει, όπως κι αν επιχειρήσει να εισβάλει…
Και μάθε πως όχι τα κλαριά να μας κόψεις
όχι τα σπίτια που μας έκαψες
μόνο πέτρα πάνω στην πέτρα να μη μείνει
δεν προσκυνούμε
Τι τα δέντρα μας αν τα κόψεις και τα κάψεις
η γη μένει δική μας και τα ματακάνει.
Μόνον ένας Έλληνας να μείνει
– μόνος ένας σ’ αυτή την Ελλάδα την ολόκληρη –
πάντα θα πολεμούμε. Και μην ελπίζεις
πως τη γη μας θα την κάμεις δική σου.
Βγάλτο απ’ το νου σου.
Βγάλτο απ’ το νου σου.
Βγάλτο απ’ το νου σου.
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter