Στον 21ο αιώνα η εξομοίωση οπλικών συστημάτων αποτελεί, αναμφισβήτητα, sine qua non παράγοντα για την αύξηση της αποτρεπτικής ισχύος μιας χώρας. Ανώδυνη εκπαίδευση, κατακόρυφη αύξηση της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης (SA) των πληρωμάτων, αντιμετώπιση πολλαπλών επικίνδυνων καταστάσεων σε χαλαρό περιβάλλον, δοκιμή νέων τακτικών και πολεμικών παιγνίων με μηδαμινό κόστος αποτελούν ορισμένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των εξομοιωτών. Εντούτοις, το οικονομικό κόστος απόκτησης αυτών, οι απαιτήσεις στέγασης και συντήρησης, αλλά και η περιορισμένη πρόσβαση αρκετών εκπαιδευόμενων σε πραγματικό χρόνο καθιστούν την εξομοίωση ανελαστική λύση σε αρκετές περιπτώσεις.
Παρ’ όλα αυτά, η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος των τελευταίων ετών έφερε τη δική της επανάσταση και στον χώρο της εξομοίωσης σε ένα φιλικό προς όλους μας περιβάλλον, αυτό των Προσωπικών Υπολογιστών (PC). Η μεγαλύτερη δε προσπάθεια επικεντρώθηκε στην εξομοίωση μαχητικών αεροσκαφών και συγκεκριμένα στο παγκοσμίου φήμης F-16.
Η αρχή έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν αρκετές εταιρίες παραγωγής ηλεκτρονικών παιχνιδιών προσέφεραν στην αγορά εξομοιωτές πτήσης (flight sims) διαφόρων μαχητικών αεροσκαφών. Η διοίκηση των εταιριών εκτιμούσε πως η συγκεκριμένη επένδυση θα απέδιδε καρπούς, διότι το κοινό είχε νωπές ακόμα τις μνήμες από τη μεγάλη αεροπορική επιχείρηση του Πρώτου Περσικού Πολέμου το 1991. Η πιο φιλόδοξη προσπάθεια καταβλήθηκε από την εταιρία MicroProse, της οποίας το προϊόν Falcon 4.0 (εξομοίωση F-16C) έμελλε να αφήσει τη σκιά του μέχρι τις μέρες μας. Ο συγκεκριμένος εξομοιωτής αποτέλεσε τον πρώτο σοβαρό προσομοιωτή μαχητικού αεροσκάφους για την εποχή εκείνη (1998), καθώς η εταιρία ανέπτυξε το προϊόν σε συνεργασία με στελέχη της USAF.
Σταδιακά και έως περίπου το 2000, το Falcon αγκαλιάστηκε από διορατικά στελέχη της USAF, τα οποία έβλεπαν στους εξομοιωτές πτήσης σε PC, μια μοναδική ευκαιρία για χαλαρή εκπαίδευση πάνω στο αεροσκάφος σε online περιβάλλον με άλλους συναδέλφους. Και όλα αυτά με μια έντονη δόση χιούμορ. Το μεγαλύτερο τροχοπέδη αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε η νοοτροπία της εποχής, που έβλεπε τους εξομοιωτές σε PC ως απλά παιχνίδια για μικρά παιδιά.
Σημείο καμπής στην εξέλιξη του Falcon αποτέλεσε η αυγή του 21ου αιώνα, όταν η MicroProse έπαψε να υποστηρίζει τον εξομοιωτή. Τότε, ο κώδικας δημιουργίας αυτού διέρρευσε στο Διαδίκτυο με αποτέλεσμα η περαιτέρω ανάπτυξη του εξομοιωτή να αποτελεί υπόθεση της παγκόσμιας κοινότητας. Έκτοτε, τα αποτελέσματα ξεπέρασαν και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις!
Η παγκόσμια κοινότητα του εξομοιωτή Falcon αποτελείται από λάτρεις των μαχητικών αεροσκαφών, από άτομα που για διάφορους λόγους δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους να γίνουν χειριστές αεροσκαφών και από ενεργά ή έν αποστρατεία μέλη Ενόπλων Δυνάμεων διαφόρων χωρών. Όλοι αυτοί συνέφεραν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους γύρω από υπολογιστές και οπλικά συστήματα και έφεραν τον εξομοιωτή στο σημερινό επίπεδο με την ονομασία “Falcon 4 BMS”.
Στο παρελθόν, το μεράκι των παραπάνω ατόμων και η ανάγκη να εξομοιωθεί το F-16 και τα λοιπά οπλικά συστήματα σε όσο το δυνατόν περισσότερο ρεαλιστικό βαθμό, έφεραν τα πρώτα προβλήματα όταν κρατικοί φορείς εκτίμησαν πως στον εξομοιωτή περιλαμβάνονταν διαβαθμισμένα στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων (avionics) και διαφόρων άλλων οπλικών (φάκελος AMRAAM, κ.λπ.). Εν τέλει, αυτά ξεπεράστηκαν χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο εξομοιωτής έπαψε να εξελίσσεται. Ενδεικτικό του προβλήματος αποτέλεσε το έτος 2003, όταν το Υπουργείο Παιδείας της Ν. Κορέας απαγόρευσε τον συγκεκριμένο εξομοιωτή με το σκεπτικό ότι αφενός ζημιώνει τις σχέσεις Βόρειας και Νότιας Κορέας (το αρχικό θέατρο επιχειρήσεων του εξομοιωτή αφορούσε έναν φανταστικό πόλεμο μεταξύ των δύο κρατών) και αφετέρου διότι περιέχει –κατά την εκτίμηση του Υπουργείου- διαβαθμισμένες πληροφορίες για την άμυνα της χώρας.
Η προσομοίωση / εξομοίωση σύγχρονων αμυντικών συστημάτων αποτελεί –πλέον- πάγια επένδυση των προηγμένων κρατών στον τομέα της άμυνας. Οι ωφέλειες μιας τέτοιας κίνησης είναι ποικιλόμορφες, ωστόσο το κόστος εξομοίωσης είναι, αρκετές φορές, απαγορευτικό. Εξαίρεση στον τελευταίο κανόνα αποτελεί η νέα παγκόσμια τάση, που διαμορφώνεται στον χώρο της εξομοίωσης μαχητικών αεροσκαφών σε Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές (PC). Tμήμα αυτής της συλλογικής προσπάθειας με έντονη παρουσία σε διεθνές επίπεδο αποτελεί και η e-HAF (Εικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία). Η γιγάντωσή της έφτασε σε τέτοιο βαθμό, που πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη κοινότητα του συγκεκριμένου εξομοιωτή διεθνώς. Η συνεισφορά της στην ανάπτυξη του Falcon δεν είναι αμελητέα. Στο παρελθόν ανέπτυξε τον πρώτο προσομοιωτή GCI για το Falcon, ο οποίος ακόμα εξελίσσεται. Πλέον, τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε καθιστούν εφικτή τη δημιουργία ρεαλιστικότερου εικονικού περιβάλλοντος χάρη στη χρήση δορυφορικών φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης και άλλων εφαρμογών. Σταδιακά, η ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία ατόμων στην e-HAF και οι συζητήσεις πάνω σε διάφορα εξεζητημένα και μη θέματα για τον χώρο της αεροπορίας καθιέρωσαν την ιστοσελίδα ως τον ανεπίσημο δικτυακό φορέα της ΠΑ. Ωστόσο, η καρδιά της e-HAF είναι το πτητικό κομμάτι αυτής, γνωστό και με την επωνυμία “e-HAF Commit”.
Τι είναι η e-HAF – Ιστορία
H e-HAF είναι η Ελληνική εκπροσώπηση μιας Παγκόσμιας Κοινότητας “Hard Core Fighter Simmers” που πετά με βάση το Falcon 4. Hard Core Simmer είναι αυτός που απαιτεί ρεαλισμό σε όλα τα επίπεδα ενός εξομοιωτή. Και μιας και μιλάμε για μαχητικά, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε ένα πλήρες, πιστό και λειτουργικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο αντίστοιχο με του αληθινού μαχητικού, πιστές διαδικασίες επικοινωνιών, εκκίνησης στην πίστα, απογείωσης, πορείας, ακόμα και καταστάσεων Emergency, όπλισης αλλά και άφεσης του οπλισμού αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και αέρος-θαλάσσης και τέλος προσγείωσης και σβήσιμο του αεροσκάφους. Όλα αυτά μαζί με την ικανότητα εκτέλεσης τακτικών και ελιγμών για πολεμικές επιχειρήσεις, πάνω από εχθρικό έδαφος, με αντιπάλους αντιαεροπορικά συστήματα ιδίων δυνατοτήτων με τα πραγματικά, μαχητικά τα οποία επανδρώνουν είτε άλλοι χρήστες είτε ο υπολογιστής και θέατρα επιχειρήσεων Ελλάδας Τουρκίας, Βαλκανίων, και πολλά άλλα, δημιουργίες των εκάστοτε κοινοτήτων ή ομάδων που ειδικεύονται σε θέατρα επιχειρήσεων.
Η εικονική ομάδα της e-HAF εισήλθε στον χώρο των εικονικών πτήσεων με μαχητικά, το 2004, για να συνεχίσει δυναμικά έως και σήμερα την κατά το δυνατόν αναπαράσταση των διαδικασιών της Πολεμικής μας Αεροπορίας, στο κομμάτι που μας αφορά. Για τον σκοπό αυτό ιδρύθηκαν Μοίρες Εκπαίδευσης/ΣΜΕΤ και Μοίρες Μάχης, όπου συμμετέχουν χρήστες αναλόγως του επιπέδου γνώσεως. Μια καινοτομία που προσέφερε η Ελληνική κοινότητα ήταν η παροχή Online Εκπαίδευσης με τον υποψήφιο “Ίκαρο” κάτι το οποίο συνεχίζεται έως και σήμερα.
Κοινό χαρακτηριστικό όλων είναι το μεράκι και η διάθεση των εικονικών χειριστών να προσφέρουν, να διαβάσουν σκληρά και να συνεργαστούν στους εικονικούς αιθέρες. Το πιο αξιοθαύμαστο δε είναι πως η ηλικία των μελών κυμαίνεται από 17 έως 60 ετών με ανάλογες διακυμάνσεις να παρατηρούνται και στο μορφωτικό επίπεδο αυτών.
Η e-HAF χωρίζεται σε 2 μεγάλα τμήματα, το καθένα από τα οποία έχει τους στόχους του και το δικό του forum.
A) ΜΑΙΝ FORUM : Ανοιχτό forum όπου μπορούν να συμμετέχουν όλοι από όλον τον κόσμο. Εικονικοί πιλότοι, δημιουργοί cockpit, σχεδιαστές, πληροφορηκάριοι κ.α. με σκοπό την συνεχή αναβάθμιση και εξέλιξη του εξομοιωτή Falcon 4.
Β) COMMIT : Η δράση της e-HAF και η καρδιά μας χτυπάει στο Commit ( http://commit.e-haf.org ) που είναι το forum υποστήριξης του πτητικού τομέα της e-HAF και στον server επικοινωνιών (Team Speak) όπου καθημερινά πολλά μέλη συναντιούνται και επικοινωνούν. Η δράση είναι ασταμάτητη. Οι αποστολές ποικίλες, σκληρές και απαιτητικές. Η αδρεναλίνη στα ύψη. Η ικανοποίηση στην κορυφή. Η παρέα η καλύτερη. Θα χαρούμε να συμμετάσχετε και εσείς στην ομάδα μας και να μεγαλώσει η παρέα μας. Όπως σε όλο τον κόσμο υπάρχουν ομάδες που εξομοιώνουν τις πολεμικές αεροπορίες των χωρών τους Ιταλία (AMVI), Γαλλία (Rapaces), Ισπανία (Escuadron 111), Τουρκία (TUAF), κ.α. τον ρόλο αυτό για την Ελλάδα χρεώθηκε η e-HAF. Στα πλαίσια αυτής της ανάγκης η δημιουργία εικονικών μοιρών (vSQ), η ομάδα αντί να αντιγράψει τις μοίρες της πολεμικής μας αεροπορίας (δείχνοντας σεβασμό και ευαισθησία στον Ηρωισμό των πραγματικών Μοιρών της Π.Α.) προτίμησε να δημιουργήσει δικές τις μοίρες, δίνοντας νούμερα και ονόματα που δεν υπάρχουν στην Π.Α. Έτσι δημιουργήθηκαν οι μοίρες με ονομασίες 100% εικονικές. Η εξέλιξη με τα χρόνια ήταν έντονη σε όλα τα επίπεδα. Εσωτερικά στην e-HAF δημιουργήθηκε μία ομάδα εθελοντών, που αποτελούνταν από Γραφίστες , Προγραμματιστές, Skinners και όποιον άλλον ενδιαφερόταν να προσφέρει εθελοντικά πάντα για την βελτίωση του αγαπημένου μας εξομοιωτή, την δημιουργία γραφικών και υποστήριξη του site και forum μας, μια ακατάπαυστη προσπάθεια που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα με αμείωτο ρυθμό με μόνο στόχο την αληθοφάνεια και το HardCore Simming.
Πτητικό Κομμάτι
Όσον αφορά το πτητικό κομμάτι της e-HAF, σήμερα υπάρχει η 320 Πτέρυγα Μάχης με τις εικονικές Μοίρες της που θα αναλυθούν εκτεταμένα παρακάτω. Για το σκοπό αυτό υπάρχει ο server ο οποίος υποστηρίζει τις επίσημες αποστολές και τις εκπαιδευτικές πτήσεις. Υπάρχει επίσης και ένας Teamspeak server για την κάλυψη των επικοινωνιών της ομάδας και την online επικοινωνία των μελών κατά τη διάρκεια των πτήσεων (εξομοιώνοντας ασύρματο VHF – UHF) και όχι μόνο. Τα πτητικά καθήκοντα και δραστηριότητες της e-HAF χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες:
1) Την εκπαίδευση νέων μελών με στόχο την ολοκλήρωση της Βασικής και Προωθημένης Εκπαίδευσης πάνω σε συγκεκριμένη ύλη και ορισμένο αριθμό πτήσεων μέχρι την αποφοίτηση.
2) Τις τακτικές πτήσεις και την εκπαίδευση των τακτικών μοιρών που διατηρεί σε προχωρημένο επίπεδο εφαρμογής πολεμικών αεροπορικών τακτικών. Πτήσεις FoF, Force on Force δηλαδή με άλλες εικονικές μοίρες, Ελληνικές ή ξένες έχοντας μέχρι τώρα εντυπωσιακά αποτελέσματα κάνοντας αισθητή την παρουσία της.
3) Την μετεκπαίδευση στο F16 με εκπαίδευση στο ΣΜΕΤ. Η βαθιά γνώση του εξομοιωτή με συγκεκριμένη ύλη και αριθμό πτήσεων.
Οι τακτικές μοίρες της e-HAF αυτή την στιγμή είναι οι εξής:
• 315 Μοίρα Κατεύθυνσης Αεροσκαφών “Τειρεσίας”.
H 315 (ε) ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ (CONTROL SQUADRON) είναι η μοναδική Μοίρα της e-HAF που εξειδικεύεται στην παροχή εκπαίδευσης σε μέλη, που επιθυμούν να εκτελέσουν χρέη ΕΕΚ (Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας) και ΕΑ (Ελεγκτής Αεράμυνας).
• 320 Πτέρυγα Μάχης (320 ΠΜ) “Ηνίοχος”.
Στο δυναμικό της 320ΠΜ λειτουργούν οι εξής Μοίρες:
1. Μοίρα 323 ΝΕΜΕΣΙΣ, Σμήνος Α/Α Αναχαίτισης εναέριων απειλών. Ιδρύθηκε και εντάχθηκε στην 320 Πτέρυγα Μάχης το Φεβρουάριο του 2012. Ο τύπος αεροσκάφους που χρησιμοποιεί είναι το F16 Blk 52+. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της είναι η εμπλοκή – αναχαίτιση εναέριων απειλών είτε σε ρόλο SWEEP : απασχόληση – παρενόχληση – εξαναγκασμός ματαίωσης (soft kill) , είτε σε ρόλο ESCORT – FP (force protection) : προστασία κάποιου υψηλής σημασίας πακέτου, συνήθως αυτό της δίωξης βομβαρδισμού (strike) . Το δυναμικό της 323Μ εκπαιδεύεται σε τακτικές εμπλοκής BVR (Beyond-Visual-Range) και WVR (Within-Visual-Range) με χρήση βλημάτων ΑΙΜ 120 ΑΜΡΑΑΜ -IRIS T- AIM9 . Συμμετέχει στις επίσημες αποστολές της 320 Πτέρυγας μάχης αλλά και σε Force on Force (FOF) με άλλες ελληνικές και ευρωπαϊκές μοίρες. Στην ελληνική μυθολογία η θεά ΝΕΜΕΣΙΣ αντιπροσώπευε την έννοια της δικαιοσύνης και αποκαθιστούσε την τάξη όταν αυτή διασαλευόταν << ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ>> Η θεά ΝΕΜΕΣΙΣ κρατεί τον τροχό της τύχης ενώ με το πόδι της πατεί στο κεφάλι του ηττημένου αντίπαλου (Το αγαλμα της) Η εικονική ελληνική πολεμική αεροπορία σχεδιάζοντας την σύστασή της δημιούργησε την Μοίρα 323 ΝΕΜΕΣΙΣ Σμήνος Αναχαίτισης εναέριων απειλών
2. Μοίρα 324 ΓΡΥΠΕΣ, Σμήνος SEAD Καταστολής αεράμυνας. H 324 Mοίρα (χαρακτηριστικό κλήσης Γρύπες) συγκροτήθηκε τον Φεβρουάριο του 2012. Επιχειρεί με F-16 Blk 52+ και η αποστολή της είναι διπλή: η αναχαίτιση ως πρωτεύουσα αποστολή και η καταστολή αεράμυνας (Suppression of Enemy Air Defence/SEAD) ως δευτερεύουσα. Για το σκοπό αυτό, είναι εξοπλισμένη με βλήματα αέρος-αέρος μέσης εμβέλειας AIM-120 AMRAAM, καθώς και τα ειδικά βλήματα αέρος-επιφανείας (αντι-ραντάρ) AGM-88 HARM. Η 324 Γρύπες λαμβάνει μέρος στις επίσημες αποστολές της Πτέρυγας καθώς και σε πλήθος αποστολών με Μοίρες του εξωτερικού (Force on Force). Πέραν των επιχειρησιακών συμμετοχών, η Μοίρα είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση νέων μελών στο ρόλο SEAD. Η εκπαίδευση αφορά στη χρήση του AGM-88 HARM καθώς και σε ορισμένες τακτικές καταστολής αεράμυνας. Επίσης το δυναμικό της Μοίρας εκπαιδεύεται και σε τακτικές αέρος-αέρος(Beyond Visual Range/BVR).
3. Μοίρα 325 ΠΕΛΕΚΥΣ, Σμήνος Δ/Β Δίωξης Βομβαρδισμού. Το Φεβρουάριο του 2012 δημιουργήθηκε και η 325 Μοίρα Βομβαρδισμού και ως χαρακτηριστικό κλήσης χρησιμοποιεί τη λέξη «ΠΕΛΕΚΥΣ». Η Μοίρα επιχειρεί κυρίως με αεροσκάφη F-16 blk52+ CFT αλλά και με F4E Phantom.
Ο σκοπός της 325Μ. είναι η καταστροφή στρατηγικών στόχων, επίγειων ή επιθαλάσσιων. Το δυναμικό της 325Μ συνεχώς εκπαιδεύεται σε τακτικές προσβολής με όλα τα AG όπλα, οργανώνοντας πτήσης με πιθανά σενάρια, αλλά συμμετέχει και σε όλες τις επίσημες αποστολές της 320 Π.Μ. είτε αυτές είναι εδώ είτε στο εξωτερικό. Με την τριβή ο εκπαιδευόμενος συνειδητοποιεί ότι αρχίζει και αποκτά μια νέα ικανότητα, την ικανότητα να εκμεταλλεύεται τη ελάχιστη πιθανότητα και να τη κάνει μέγιστη, δεν υπάρχει abort, δεν γυρίζει κανείς πίσω γεμάτος όπλα. Η ιδιαιτερότητα και η αποφασιστικότητα αυτή, ήταν η αιτία να αποκτήσει το κωδικό όνομα ΠΕΛΕΚΥΣ.
4. Μοίρα 326 ΑΣΠΙΣ, Σμήνος Μιράζ (Mirage 2000). Η 326 Μοίρα “ΑΣΠΙΣ” ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 2012 και διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες Μοίρες της 320 Π.Μ. στο ότι επιχειρεί με αεροσκάφη Mirage 2000-5/2000 EGM. Οι ρόλοι που συνήθως καταλαμβάνει στις επιχειρήσεις της 320 είναι αυτοί του SWEEP, Escort και TASMO. Για το σκοπό αυτό τα μέλη της Μοίρας εκπαιδεύονται σε τακτικές BVR, WVR και προσβολής στόχων επιφανείας. Το οπλοστάσιο της Μοίρας περιλαμβάνει πυραύλους αέρος-αέρος Mica EM/IR και Magic II και τους στρατηγικής κρούσης πυραύλους αέρος-εδάφους SCALP-EG για τα Mirage 2000-5, ενώ για τα Mirage 2000 EGM τους πυραύλους αέρος-αέρος Super R550 και Magic II και τους πυραύλους αέρος-επιφανείας ΑΜ39.
• 320 ΣΜΕΤ, Σμήνος Εκπαίδευσης “Κένταυρος Χείρωνας”. Σμήνος Μετεκπαίδευσης.
• ΚΕΕΠ – MSFS section, Κέντρο Εκπαίδευσης Ενόργανης Πτήσης με τον Microsoft Flight Simulator.
Είναι φανερά ευδιάκριτο το οργανωμένο κλίμα που επικρατεί και η σχεδόν επαγγελματική εικόνα που προσφέρει η ομάδα στα μέλη της. Για την υποστήριξη όλων αυτών εκτός από το πλούσιο ανθρώπινο υλικό της η e-HAF διαθέτει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό στον FTP server της με τεράστια βιβλιοθήκη ηλεκτρονικών βιβλίων, οπτικοακουστικού υλικού αλλά και εκπαιδευτικών αποστολών.
Πριν από κάθε πτήση υπάρχει το απαραίτητο Briefing για την ενημέρωση και την προετοιμασία. Μετά την ολοκλήρωση της πτήσης εκτενής συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων στο debriefing σε συνδυασμό με παρακολούθηση του ACMI (Air Combat Maneuvering Instrumentation) για την εξαγωγή πολύτιμων αποτελεσμάτων αλλά και την εκμάθηση μέσω των τυχών λαθών κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Εκπαίδευση
Με το που ενταχθείτε στην ομάδα παλαιότερα κ πιο έμπειρα μέλη θα αναλάβουν να σας μάθουν τον χειρισμό του F-16, μέσω της βασικής και προωθημένης εκπαίδευσης θα μάθετε να απογείωση, προσγείωση, ναυτιλία και σχηματισμούς. Επίσης μετά το πέρας της προωθημένης εκπαίδευσης θα μπορείτε να κάνετε επιτυχείς βολές με όλα τα είδη των όπλων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία όπως πυραύλους μικρού κ μεσαίου βεληνεκούς, βόμβες απλές / διασποράς / laser, πυραύλους αέρος-επιφανείας και άλλα.
Μόλις ολοκληρωθεί η βασική και η προωθημένη εκπαίδευση θα κάνετε μια πτήση αξιολόγησης πάνω στα αντικείμενα που διδαχθήκατε, και αφού περάσετε επιτυχώς την αξιολόγηση θα κληθείτε να διαλέξετε μια εκ των τεσσάρων Μοιρών της 320 Π.Μ. και θα εξειδικευτείτε στον ρόλο της μοίρας συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικές και επίσημες αποστολές.
Όσοι επιθυμούν κάτι παραπάνω απο την αρχικά εκπαίδευση ή την εκπαίδευση των Μοιρών, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο ΣΜΕΤ.
Πτήσεις και δραστηριότητες
Η ομάδα έχει πρόγραμμα 2 πτήσεων σε εβδομαδιαία βάση, μια εκπαιδευτικά και μια επίσημη. Σκοπός των πτήσεων είναι η συνεργασία των μελών, η εκπόνηση/εκτέλεση τακτικών και φυσικά η διασκέδαση μέσα από αυτή την διαδικασία. Εκτός από τις προγραμματισμένες πτήσεις υπάρχει καθημερινή παρουσία μελών μέσω ενός προγράμματος φωνητικής επικοινωνίας και οργανώνονται πτήσεις που αριθμούν από 2 μέχρι 23 μέλη.
Διακρίσεις της e-HAF
Με την πάροδο των ετών η e-HAF πέτυχε σπουδαίες διακρίσεις στην παγκόσμια κοινότητα του Falcon. Συγκεκριμένα, είναι η μοναδική κοινότητα παγκοσμίως με τις περισσότερες επιτυχίες σε FoF (Force on Force) επιχειρήσεις. Πρόκειται για COMAO vs CAP αποστολές έναντι ξένων Μοιρών, όπου οι ρόλοι εναλλάσσονται. Επιπρόσθετα, έχει προσφέρει αρκετά και συνεχίζει να προσφέρει στην περαιτέρω αναβάθμιση του εξομοιωτή, ενώ το forum της αποτελεί πραγματική βιβλιοθήκη για ιστορικά θέματα, θέματα τεχνικής φύσεως, τεχνολογικά κ.α. πάνω στην Πολεμική Αεροπορία και στην αεροπορία γενικότερα.
Προϋποθέσεις για online πτήσεις στον εξομοιωτή
Για να συμμετάσχει ένα νέο μέλος στις δικτυακές πτήσεις εντός της e-HAF, το μόνο που απαιτείται είναι ένα PC μέτριων επιδόσεων, ένα χειριστήριο HOTAS και μια ADSL σύνδεση. Ο εξομοιωτής μεταφορτώνεται (download) δωρεάν από την ιστοσελίδα της e-HAF.
Για περισσότερες πληροφορίες στο:
www.e-haf.org και
www.e-haf.org/forum
http://www.facebook.com/groups/183488522494/
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter