Στις 20 και 21 Ιουνίου διεξήχθη εκπαιδευτικό διήμερο με βασικό σκοπό την εξάσκηση στον χειρισμό φορητού οπλισμού. Παράλληλα επιδίωξη ήταν να συσφιχθούν οι σχέσεις μεταξύ των μελών των διαφόρων παραρτημάτων και να δοθεί η ευκαιρία σε μέλη της Λέσχης να γνωρίσουν την ορεινή Φλώρινα. Στο διήμερο συμμετείχε και αντιπροσωπεία του Σ.Ε.Α.Ν.Φλώρινας, τους οποίους και ευχαριστούμε.
Η προσέλευση στο χώρο διαμονής ολοκληρώθηκε στις 11:00 πμ του Σαββάτου. Η εκπαίδευση χωρίστηκε σε 5 διαφορετικά ΣΤΕΚ, καθένα με διαφορετικό χαρακτήρα και αντικείμενο. Σκοπός ήταν η βελτίωση σε θέματα χειρισμού φορητού οπλισμού που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο μαχητής. Η εκπαίδευση ξεκίνησε με θεωρία επί βασικών θεμάτων εξοπλισμού (Α,Β,Γ γραμμή), και τακτική κίνηση περιπόλου και στην συνέχεια προχώρησε στο πρακτικό.
ΣΤΕΚ 1: Τακτικές υποομάδων περιπόλου- απαγκίστρωση/ αντέφοδος- χρήση πρωτεύοντος και δευτερεύοντος οπλισμού.
Εδώ έγινε εκπαίδευση σε τακτικές απαγκίστρωσης/ αντεφόδου υποομάδων των 2 ατόμων. Εκτελέστηκαν διάφορα σενάρια και επισημάνθηκαν οι σωστοί τρόποι αντίδρασης σε κάθε περίπτωση. Στο 2ο σκέλος, κάθε άτομο μεμονωμένα υποβλήθηκε σε σενάρια αντίδρασης και αντιμετώπισης απειλής με χρήση πρωτεύοντος και δευτερεύοντος οπλισμού (τυφέκιο, πιστόλι- εμπλοκή τυφεκίου όποτε αδυναμία άμεσης χρήσης του, ακαριαία χρήση πιστολιού).
ΣΤΕΚ 2: Ρίψη χειροβομβίδας εντός συγκεκριμένου κύκλου μετά από πέρασμα εμποδίων – Συνθήκες στρες μάχης.
Εδώ κάθε άτομο υποβλήθηκε μεμονωμένα στη ρίψη ομοιώματος χ/β και ρίψης αυτής υπό κατάσταση μερικής κούρασης εντός συγκεκριμένου κυκλικού πλαισίου αφού πρώτα έπρεπε να περάσει από ένα στίβο εμποδίων .Σκοπός ήταν να γίνει κατανοητή η χρήση χ/β υπό συνθήκες κούρασης και στρες μάχης. Καταμετρήθηκαν οι επιτυχείς προσπάθειες.
ΣΤΕΚ 3: Ταχεία αντίδραση εναντίον στόχων σε δασώδες περιβάλλον.
Το κάθε άτομο μεμονωμένα υποβλήθηκε στην ταχεία αντίδραση εναντίον στόχων που ήταν διάσπαρτοι σε διαφορετικά ύψη και σημεία μέσα σε δασώδες περιβάλλον με χρήση όπλου τύπου airsoft. Κάποιοι από τους στόχους είχαν επισημανθεί με μικρή ταινία ασπροκόκκινου χρώματος, καθώς ήταν αδύνατον να διακριθούν στο περιβάλλον. Άλλοι ήταν κρυφοί και έπρεπε να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν αναλόγως. Σκοπός ήταν η εξοικείωση και η ταχεία αναγνώριση στόχων καθώς και η άμεση εμπλοκή τους. Έγινε χρονομέτρηση και καταμετρήθηκαν πόσοι στόχοι χτυπήθηκαν από τον καθένα.
ΣΤΕΚ 4: Ρίψη χειροβομβίδων τόσο σε κατάσταση ηρεμίας όσο και σε κατάσταση στρες μάχης.
Εδώ εξετάστηκε η χρήση χ/β και ρίψης της εντός τετράγωνου πλαισίου (παράθυρο) από όρθια θέση και από σχετική απόσταση περίπου 5 μέτρων. Οι χ/β βρίσκονταν σε σημείο αρκετά μακριά του σημείου ρίψης, όπου ο εκπαιδευόμενος θα έπρεπε με ταχύ τρέξιμο να παραλάβει μια χ/β κάθε φορά και να την ρίξει μέσα στο πλαίσιο. Αν αποτύχανε, πήγαινε μάζευε την χ/β που είχε ρίξει. Αυτό γινόταν έως ότου την περνούσε εντός του πλαισίου. Μόνο τότε παραλάμβανε την επόμενη (συνολικά 5 χ/β) και προσπαθούσε να την περάσει εντός του πλαισίου. Η διαδικασία τερματιζόταν όταν ο εκπαιδευόμενος έβαζε και τις 5 χ/β μέσα στο πλαίσιο. Υπήρξε χρονομέτρηση της διαδικασίας για κάθε άτομο χωριστά.
ΣΤΕΚ 5: Βολές από απόσταση μεμακρυσμένων στόχων με χρήση αεροβόλων όπλων- Τακτικές χρήσης πιστολιού από διάφορες θέσεις βάλλοντος.
Σε αυτό το σημείο έγινε χρήση αεροβόλων όπλων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο κατά μεταλλικών στόχων που βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 45 μέτρων. Αριθμός βολών εκτελέστηκε τόσο σε κατάσταση ηρεμίας όσο και σε κατάσταση κούρασης υπό διάφορες θέσεις βάλλοντος. Καταμετρήθηκαν οι βολές σε κάθε περίπτωση. Ταυτόχρονα σε διπλανό χώρο πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση με τη χρήση πιστολιού τύπου airsoft υπό διάφορες θέσεις βάλλοντος εναντίον ποικίλων στόχων.
Η εκπαίδευση θα συνεχίζεται και θα εντείνεται όσο υπάρχουν υπεύθυνοι Έλληνες πολίτες. «Άνδρες Γαρ Πόλις και ου τείχη ουδέ νήες ανδρών κεναί»
Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθείστε μας στο Twitter