Επαγγελματισμός, υψηλή αίσθηση του καθήκοντος και αποτελεσματικότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι καθημερινά μοχθούν για την διατήρηση της υψηλής διαθεσιμότητας των ιπτάμενων μέσων και την εξασφάλιση – στον βαθμό που τους αναλογεί – της ασφάλειας των πτήσεων.
24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες της εβδομάδα και 365 ημέρες το χρόνο, οι τεχνικοί της ΠΑ δίνουν το δικό τους αγώνα στις πίστες και στα υπόστεγα συντήρησης, για να ελέγχουν, να επισκευάζουν και να επιθεωρούν τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα, ώστε οι ιπτάμενοι να εκτελούν τις αποστολές τους.




Είναι οι άνθρωποι που θα αναλάβουν καθήκοντα πριν ακόμα ξημερώσει ώστε να προετοιμάσουν τα πτητικά μέσα και που – πολλές φορε΄ς – θα αποδεσμευθούν αργά το βράδυ, όταν και οι τελευταίοι έλεγχοι θα έχουν ολοκληρωθεί.




Μια άοκνη προσπάθεια που θα αποδώσει αεροσκάφη και ελικόπτερα έτοιμα να πετάξουν ανά πάσα στιγμή, με τους ιπταμένους να γνωρίζουν πως πριν από κάθε απογείωση, όλα έχουν ελεγχθεί και προετοιμαστεί κατάλληλα.



Παράλληλα, η εκπαίδευση όλων των ειδικοτήτων είναι καθημερινή, προκειμένου το προσωπικό να μπορεί να ανταποκρίνεται στο δύσκολο αυτό έργο, να επιτυγχάνει τους καλύτερους δυνατούς χρόνους εξυπηρέτησης των ιπτάμενων μέσων, διατηρώντας την ίδια στιγμή τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας.





Η Τεχνική Υποστήριξη μιας Μοίρας είναι οργανωμένη σε τρία Σμήνη:
Το 1o Σμήνος, η γνωστή Γραμμή Πτήσης, είναι υπεύθυνο για την καθημερινή προετοιμασία των αεροπλάνων με βάση το πρόγραμμα των πτήσεων, κάνοντας λεπτομερή έλεγχο στο εξωτερικό του αεροσκάφους καθώς και σε εμφανή σημεία του κινητήρα, ενώ το προσωπικό εξυπηρετεί τα αεροσκάφη μετά την επιστροφή τους, ώστε να είναι έτοιμα για τις επόμενες αποστολές. Η προετοιμασία του αεροσκάφους συμπληρώνεται με την επιθεώρηση συγκεκριμένων περιοχών από έμπειρο προσωπικό, επιπέδου Επιθεωρητή Εργασιών.





Το 2o Σμήνος αναλαμβάνει την αποκατάσταση βλαβών που εμφανίζονται είτε πριν την πτήση, μετά από διάγνωση των τεχνικών του 1oυ Σμήνους, είτε κατά την διάρκεια αυτής από τον ιπτάμενο, ο οποίος αμέσως μετά την προσγείωση ενημερώνει τους τεχνικούς. Επιπλέον, το 2o Σμήνος εκτελεί και όλες τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις των αεροπλάνων στον πρώτο βαθμό συντήρησης.



Το 2o Σμήνος αποτελείται από διάφορα συνεργεία, με το καθένα από αυτά να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα συστήματα και υποσυστήματα ενός εναέριου μέσου, όπως ο κινητήρας, το ραντάρ, τα συστήματα επικοινωνιών, ναυτιλίας, αυτοπροστασίας, τα ηλεκτρικά, τα υδραυλικά κ.α.



Βλάβες ή και επισκευές εξαρτημάτων καθώς και επιθεωρήσεις μεγαλύτερης έκτασης, γίνονται στον δεύτερο βαθμό συντήρησης και εκτελούνται από τη Μοίρα Συντήρησης Βάσης (ΜΣΒ).




Το 3o Σμήνος εξειδικεύεται σε ό,τι έχει να κάνει με τον οπλισμό ενός α/φους. Αυτό αφορά φορτώσεις – εκφορτώσεις διάφορων όπλων και πυρομαχικών από τους οπλουργούς, τόσο για εκπαιδευτικές όσο και για επιχειρησιακές πτήσεις, αλλά και επιθεωρήσεις – συντήρηση τόσο του ή των εκτινασσόμενων καθισμάτων όσο και της ή των καλυπτρών του αεροπλάνου.





Την Τεχνική Υποστήριξη μιας Μοίρας, συμπληρώνουν διάφορα Επιτελικά Γραφεία τα οποία συνεργάζονται αρμονικά με τα 3 Σμήνη, όπως το Γραφείο Ελέγχου Συντήρησης, το Γραφείο Επιθεώρησης, το Γραφείο Εκπαίδευσης – Τυποποίησης και το Γραφείο Ασφαλείας.



Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook – ακολουθείστε μας στο X στο linkedin και στο Youtube